25.03.2024 Rynek medialny
Rynek gier wideo w Polsce. Prognozy MarketHub
Katarzyna Kucia
Analizy przewidują, że do 2027 roku wartość światowego rynku gier wideo wzrośnie do kwoty 363,2 miliarda dolarów amerykańskich. Polska, z rosnącym tempem wzrostu o 8,56% rocznie, ma osiągnąć przychody na poziomie 990,1 miliona dolarów.
Te imponujące liczby odzwierciedlają nie tylko globalne trendy, ale także lokalne zaangażowanie w tworzenie gier, które przekraczają tradycyjne granice rozrywki.
Polska jako kluczowy gracz na rynku europejskim
Polskie studia, takie jak CD Projekt Red i Techland, są symbolem sukcesu w branży, promując polską kreatywność i innowacyjność na świecie.
- W 2022 roku kraj liczył 490 producentów gier,
- 98 z nich było notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych.
Autorzy z MarketHub, firmy specjalizującej się w dostarczaniu zaawansowanych analiz rynkowych podkreślają, że świadczy to o silnej pozycji Polski jako centrum technologicznego.
Innowacje i trendy kształtujące branże
Prognozy dla rynku gier wideo są obiecujące, z kilkoma kluczowymi trendami kształtującymi branżę:
- Technologie Immersyjne: Gry VR i AR oferują graczom nowe, wciągające doświadczenia, przekształcając tradycyjne podejście do gier.
- Cloud Gaming i Subskrypcje: Przejście do modeli opartych na chmurze i subskrypcjach zmienia sposób, w jaki konsumenci mają dostęp do gier, oferując wygodę i nowe możliwości.
- E-sport i Gry Wieloosobowe: Te segmenty kontynuują swoją popularność, promując globalną rywalizację i kooperację.
- Integracja z Mediami Społecznościowymi: Gry stają się bardziej społecznościowe, zacieśniając więzi między graczami a twórcami.
- Innowacyjna Rozgrywka: Nowe podejścia do narracji i projektowania gier nadają kierunek przyszłym innowacjom w branży.
Optymizm i przyszłość
Polski sektor gier wideo, napędzany pasją i inwestycjami w nowe technologie, ma przed sobą jasną przyszłość. Znaczący wkład w rozwój globalnego przemysłu i ciągłe dążenie do doskonałości pozwalają Polsce utrzymać silną pozycję w świecie cyfrowej rozrywki.
Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na innowacyjne i angażujące gry, Polska jest gotowa odegrać kluczową rolę w kształtowaniu przyszłości globalnej branży gier wideo.
PRZERWA NA REKLAMĘ
Zobacz artykuły na podobny temat:
Analiza zainteresowań odbiorców mediów. Badanie Havas Soil
Karolina Szaflarska
W poszukiwaniu informacji Polacy najczęściej wybierają duże stacje telewizyjne, potem stacje tematyczne TV i radio. Internet jest dopiero na czwartym miejscu - wynika z pierwszego w Polsce jednoźródłowego badania konsumenckiego Havas Soil.
Przyszłość lokalnych informacji. Analiza Reuters Institute
BARD
Wydawcy lokalnej prasy wyraźnie przegrywają wyścig o czytelnika z internetem. Drukowana prasa lokalna jest źródłem informacji jedynie dla kilkuprocentowego odsetka lokalnych społeczności - wynika z badania Reuters Institute, cytowanego przez European Journalism Observatory.
Nowa formuła gazet
Zenon Kuczera
Darmowe radio, telewizja, Internet. Żadnemu wydawcy internetowemu nie udało się sprzedać informacji. Jedynym wyjątkiem jest Wall Street Journal, który zdołał narzucić abonament na swoją stronę web.
Najczęstsze błędy w polskim internecie. Raport NadWyraz.com
Maciej Piotrowski
Analiza objęła 182 błędy językowe za okres 12 miesięcy. Łączna liczba otrzymanych i przeanalizowanych błędów wyniosła 4 481 361. Oprócz tradycyjnych błędów językowych pierwszy raz w historii analizie poddano tzw. memobłędy (np. somsiad, hora curka). Internauci dziennie publikowali 11 055 błędów, co oznacza błąd co 8 sekund!
Multiscreening w Polsce. Drugi ekran podczas oglądania telewizji
dr Albert Hupa
W 2013 roku polscy digital marketerzy odkryli tzw. multiscreening, a dokładniej – w globalnym internecie zaczęło się pojawiać coraz więcej informacji o tym, że podczas oglądania telewizji ludzie korzystają równocześnie z urządzeń mobilnych. Wyniki badania Multiscreening w Polsce, opublikowane przez IRCenter w lipcu 2014 roku.
Sztuczna inteligencja w mediach. Kiedy AI zastąpi dziennikarzy?
Y Dzięgielewski
Jednym z największych wyzwań w tworzeniu treści jest po prostu nieustanna kreatywność. Zazwyczaj to autor ustala „background” i strukturę tekstu, dostosowaną do wytycznych. Co więcej, musi też ten tekst napisać i oddać do korekty. Przy dwóch ostatnich czynnościach od niedawna pomoże nam AI.
ChatGPT nie zna się na żartach
Ludwika Tomala
Naukowcy z Politechniki Wrocławskiej sprawdzili czy ChatGPT rozumie żarty, wychwytuje błędy językowe, sarkazm i agresję, rozpoznaje spam. Poprosili program o wykonanie ponad 38 tysięcy zadań. Na razie wypada on gorzej niż nowoczesne wyspecjalizowane w tym programy, nie mówiąc już o ludziach.