8.04.2024 Marketing i PR
LabOOOratorium. Współpraca oświaty i biznesu w modelu win-win-win
fundacja OOO
Jak połączyć urozmaicanie zajęć w przedszkolach i szkołach z wytyczaniem innowacyjnych trendów w edukacji i społecznym zaangażowaniem biznesu? Fundacja edukacyjna Ogólnopolski Operator Oświaty i firma Musicon pokazują, jak robić to dobrze.
LabOOOratorium to projekt w nowatorski sposób łączący rozwój edukacji i oświaty ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. Urozmaica zajęcia dla dzieci, pokazuje im, że nauka może być ciekawa i interesująca, a także wytycza innowacyjne trendy w edukacji. Firmom daje przy okazji cenną, usystematyzowaną wiedzę na temat odbioru produktów przez wymagających użytkowników.
Zasada programu jest prosta: firma przekazuje fundacyjnym przedszkolom i szkołom swoje produkty (oczywiście, muszą posiadać niezbędne atesty). Nauczyciele i wychowawcy korzystają z nich podczas zajęć edukacyjnych i zabawy. Wszystko według scenariuszy wpisujących się w program nauczania, jednak w innowacyjnej, atrakcyjnej i kreatywnej formule.
– Dla naszych dzieci to okazja, żeby jako jedne z pierwszych bawić się i uczyć z wykorzystaniem urządzeń czy technologii, które nie są jeszcze powszechnie dostępne. Dla naszych partnerów biznesowych wartością jest to, że dzielimy się profesjonalnie opracowanymi wnioskami, opiniami, sugestiami udoskonaleń a czasem wskazaniem nowych, nieoczywistych zastosowań – tłumaczy Barbara Wiśniewska, koordynatorka projektu LabOOOratorium w fundacji Ogólnopolski Operator Oświaty. – Znamy branżę oświatową od podszewki, prowadzimy 67 szkół i przedszkoli w całej Polsce. Korzyści z takiej współpracy są wielowymiarowe. Dla przedszkolaków i uczniów, nauczycieli oraz partnerów fundacji. W biznesie nazywa się to sytuacją win-win. My mówimy: win-win-win.
Mechaniczny, muzyczny komputer pod lupą przedszkolaków
Praktycznym przykładem działania LabOOOratorium są trwające właśnie w publicznych przedszkolach Kropelka i Columbus we Wrocławiu, Octopus w Gdańsku i Rozgwiazda w Kowalach testy urządzenia Musicon, opracowanego i produkowanego przez polską firmę M sp. z o. o.
To mechaniczny komputer muzyczny, który dzieci same programują prostym wciskaniem lub wyciskaniem przycisków na wielkim, obrotowym bębnie. W efekcie powstaje melodia, odgrywana niczym na pozytywce przez dowolnie skomponowany układ instrumentów.
Na zestaw Musicon składa się urządzenie i opracowane podczas projektów badawczo-rozwojowych scenariusze do pracy z dziećmi. Celem jest wspieranie rozwoju poznawczego, motorycznego, emocjonalnego, a także pomysłowości, kreatywności i współpracy u dzieci. Nauczyciele i przedszkolaki z Kropelki, Columbusa, Octopusa i Rozgwiazdy zbadają, jak te założenia sprawdzają się w praktyce.
– Testowanie w LabOOOratorium to dla nas okazja, aby przyjrzeć się dokładnie elementom całego ekosystemu edukacyjno-terapeutycznego. Dowiedzieć się, jak w praktyce wykorzystywane jest urządzenie, jego dodatkowe moduły i zestawy – tłumaczy Paulina Kowalik, koordynatorka projektu z Musiconu. – Wiele uwagi poświęcamy też aplikacji, która cały czas się rozwija. Liczymy, że to doświadczenie pozwoli nam usprawnić jej funkcjonalność, podniesie wartość merytoryczną i atrakcyjność dla dzieci i nauczycieli.
Innowacyjny biznes i kreatywność dzieci
Autorzy programu z fundacji Ogólnopolski Operator Oświaty podkreślają, że szkoła i przedszkole mogą być miejscem, w którym nauka to nie tylko teoria, ale również prawdziwe doświadczanie świata.
– Nasze LabOOOratorium gruntownie testuje, sprawiedliwie ocenia i wydaje wiarygodne certyfikaty jakości. A przede wszystkim podnosi atrakcyjność nauki w przedszkolach i szkołach podstawowych – podkreśla Barbara Wiśniewska z fundacji. – To nasz autorski, pionierski w skali Polski projekt CSR. Chcemy nim pokazać, jak oświata i biznes mogą współpracować nie tylko w modelu filantropijnym, ale nieść wszystkim konkretną wartość, która wykracza poza tradycyjny model.
– Od zawsze chcieliśmy wiedzieć w jaki sposób z Musiconu korzystają dzieci, jak postrzegają jego zastosowanie nauczyciele i terapeuci. Tak też wyglądało i nadal wygląda projektowanie każdego elementu zestawu Musicon – tłumaczy Kamil Laszuk, CEO Musicon. – Spełnianie wymogów technicznych i atesty są bardzo ważne, ale to dla nas za mało. Tylko takie programy jak LabOOOratorium są w stanie udowodnić, że to co robimy jest wartościowe i ma sens.
LabOOOratoryjne testy Musiconu potrwają do końca maja tego roku. Ich efektem będzie profesjonalnie opracowany raport merytoryczny oraz – jeśli produkt spełni wysokie wymagania testerów – certyfikat, którym firma będzie mogła się posługiwać we własnej komunikacji.
Fundacja OOO zaprasza do współpracy w ramach LabOOOratorium firmy zainteresowane rozwojem jakości edukacji i… poddaniem swoich produktów ocenie najbardziej wymagających użytkowników.
Więcej informacji na temat LabOOOratorium fundacja podaje na stronie internetowej programu, pod adresem:
Fundacja Ogólnopolski Operator Oświaty od 22 lat wspiera samorządy w realizacji zadań i projektów oświatowych. Fundacja jest organizacją pożytku publicznego. Prowadzi bezpłatne przedszkola i szkoły w całej Polsce. W 67 placówkach, prowadzonych obecnie przez fundację OOO, uczy się ponad 8000 dzieci.
Musicon to polska firma tworząca innowacyjne narzędzia edukacyjno-terapeutyczne, wspierające rozwój psychofizyczny dzieci i dorosłych. Urządzenie Musicon już w prawie 300 placówkach w Polsce wykorzystywane jest do podnoszenia efektywności nauki i terapii przez zabawę, analogowe działania oraz pobudzanie wielu zmysłów równocześnie.
* * *
Rozliczając PIT za rok 2023 możesz wesprzeć projekty fundacji Ogólnopolski Operator Oświaty: tworzenie i rozwój Wirtualnej Poradni Pedagogicznej oraz program Logopeda w każdej szkole i przedszkolu. Fundacja pod adresem https://operator.edu.pl/pl/1-5-procent-podatku-pit/ uruchomiła stronę informacyjną na temat obu projektów i przekazania na ich wsparcie 1,5% podatku. Przez fundacyjną stronę można bezpłatnie rozliczyć się online przez internet, pobrać darmową aplikację do rozliczeń, albo wypełnić i wydrukować aktywne druki formularzy PIT 28 • PIT 36 • PIT 36L • PIT 37 • PIT 38 • PIT 39 • PIT OP.
Projekty fundacji Ogólnopolski Operator Oświaty można wesprzeć również rozliczając się na platformie Twój e-PIT oraz w każdej innej formie. Wystarczy w rozliczeniu wskazać KRS 00000 44866.
PRZERWA NA REKLAMĘ
Zobacz artykuły na podobny temat:
Polski rynek reklamy cyfrowej 2023/2024. Raport IAB Polska
Krzysztof Fiedorek
Raport Strategiczny Internet 2023/2024 przygotowany przez IAB Polska przedstawia szczegółową analizę polskiego rynku reklamy cyfrowej, ukazując jego dynamiczny wzrost w 2023 roku. Wartość tego rynku sięgnęła prawie 7,8 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 870 mln zł w porównaniu do roku poprzedniego.
Personalizacja w wideomarketingu. Dwa razy więcej zaangażowania
Anna Kacprzyk
Według Jamesa McQuivey, eksperta od marketingu cyfrowego, minuta wideo jest odpowiednikiem 1,8 miliona słów. Z kolei według HubSpot, spersonalizowane wideo generuje o 42% więcej zysków, niż niespersonalizowane treści. A do 2019 roku wideo będzie stanowić 80% całego ruchu internetowego na świecie.
Badanie Polish Gamers KIDS. Jak dotrzeć do grupy 9-15 lat
Maciej Piotrowski
Dla 88% dzieci gry są częścią ich codziennej rutyny, a granie to czynność pierwszego wyboru w wolnym czasie. „Polish Gamers KIDS” bada reklamowy potencjał branży, analizuje popularności pojęć (e-sport, metawersum), kwestie finansowe, oglądanie innych graczy oraz profil młodych fanów gier w Polsce.
Gamer Advertising. Marketing skierowany do graczy
Izabela Józwowicz
Miliardy graczy na całym świecie to grupa docelowa, która jest łakomym kąskiem dla wielu marek. Dotarcie do nich może jednak stanowić nie lada wyzwanie. Rynek szturmem podbijają platformy gaming reward, pomagające firmom w promocji wśród gamerów.
Rolki Reggae Rajd na mecie! Rolkarski maraton dla chłopca z Ostródy
BARD
Agata i Wojtek Miszewscy, rolkarskie małżeństwo z Oleśnicy, przejechali na rolkach aż 713 kilometrów z Lublina do Ostródy, żeby pomóc rodzicom dziewięcioletniego chłopca z porażeniem mózgowym w zdobyciu środków na system do neurorehabilitacji. Rajdowi patronował tygodnik Reporterzy.info.
Polacy nie wybaczają markom błędów. Armatis Customer Experience Index
Krzysztof Fiedorek
Aż 57,2% Polaków jest skłonnych porzucić markę po jednym złym doświadczeniu z obsługą klienta. To wynik podobny do tego, jaki odnotowano w Stanach Zjednoczonych. Co trzeci polski klient preferuje kontakt telefoniczny z konsultantem. Już ponad 13 procent preferuje jednak czat.
Marketing w internecie. Jak wyróżnić się z tłumu
Aneta Esz
Internauci nie czytają dokładnie tekstów, a skanują je. Potrzeba nam mniej więcej 3-5 sekund na podjęcie decyzji o tym czy oglądana zawartość jest dla nas odpowiednia czy nie. No właśnie. Od 3-5 sekund. Zapamiętaj. Tyle masz czasu, żeby pozyskać i jednocześnie przekonać odbiorcę do pozostania obok.