31.05.2021 Rynek medialny
Makrotrendy kluczowe dla brandów i marketerów. Raport Twittera
Paweł Usakowski
Twitter przeanalizował miliardy tweetów i dyskusji z dwóch lat, przygotowując na tej postawie raport “The Conversation: Twitter Trends”. Raport wskazuje na 6 makrotrendów wyłaniających się z tych dyskusji, jak i cały szereg składających się na nie mikrotrendów.
Raport Twittera ma być z założenia pomocą dla brandów i marketerów – podpowiadając jak lepiej poruszać się w szybko zmieniającym się świecie.
Twitter jest jedną z najpopularniejszych platform na świecie, a tego typu analiza miliardów prawdziwych, niecenzurowanych wypowiedzi i dyskusji może mieć dla brandów wartość naprawdę trudną do przecenienia, w kontekście osiągania lepszego zrozumienia szybko ewoluujących trendów kulturowych, czy konsumenckich. Marketerzy szukają bezpośredniego i efektywnego dotarcia do grup docelowych; analizują dziesiątki czy setki danych, aby precyzyjnie zaplanować kampanie digital, szczególnie w mediach społecznościowych.
- Twitter oferuje całą paletę narzędzi reklamowych i precyzyjne targetowanie do szczegółowo określonych grup docelowych, a jednocześnie analizuje na bieżąco prawdziwe zachowania użytkowników – to sprawia, że jest świetnym i efektywnym kanałem dotarcia do konsumenta - mówi Justyna Duszyńska, CEO Httpool Polska. - Między innymi dlatego bardzo polecam tę lekturę polskim marketerom, chociaż przede wszystkim dlatego, że warto na bieżąco aktualizować swoją wiedzę o tym jak zmienia się świat i jak zmieniają się konsumenci; jak zmieniają się ich priorytety, potrzeby, myślenie, szczególnie że duża część analizowanego okresu przypada już na czas pandemii.
Twitter poddał analizie miliardy tweetów i dyskusji z okresu od końcówki 2018 roku, do końcówki 2020 roku. Na tej podstawie analitycy Twittera wyodrębnili 6 makrotrendów, które określili następująco:
- Wellbeing
- Everyday wonder
- Creator culture
- One planet
- Tech life
- My identity
Na każdy z tych trendów składają się mikrotrendy, szczegółowo omawiane w raporcie “The Conversation: Twitter Trends”. Raport zawiera również wskazówki i podpowiedzi dla marketerów i brandów, jak tę wiedzę adaptować do swoich strategii biznesowych i marketingowych.
- Pracując z wieloma markami, widzę jak ważne jest precyzyjne dotarcie do grupy docelowej i dobieranie odpowiednich narzędzi reklamowych. Tylko dzięki nim zaplanowane działania przekładają się na sukces i efektywność kampanii. Bez analizy danych, badań oraz stałego monitorowania zmieniających się zachowań użytkowników, marketerzy mają ograniczone możliwości zbudowania efektywnej kampanii w kanałach społecznościowych - komentuje Anna Korc, Twitter Sales Lead Poland w Httpool Polska. - Dlatego ten raport jest niezwykle ciekawym i wartościowym źródłem wiedzy, a także inspiracji jak marki mogą „podpiąć się” z komunikacją pod konkretne i ważne dyskusje, co możliwe jest właśnie tylko na Twitterze.
Cały 33-stronicowy raport można pobrać z oficjalnej strony Twittera: https://cutt.ly/PbmExmN
***
Httpool to największy na świecie globalny partner reklamowy m.in. Twittera. Firma wchodzi w skład Aleph Holding i działa na ponad 40 rynkach na całym świecie, zatrudniając ponad 400 pracowników. Jest przedstawicielem reklamowym największych platform społecznościowych, wśród których są m.in. LinkedIn, Twitter, Tik Tok, Facebook, Snapchat czy Spotify. Httpool ma też w swoim portfolio autorską technologię Wise.Blue – bardzo popularne narzędzie do skutecznej reklamy na Twitterze (także oficjalny partner API Twittera), używane przez największych reklamodawców na całym świecie.
Httpool ma siedzibę główną w Wielkiej Brytanii, jednak strategicznie i długofalowo celem firmy jest budowanie silnych zespołów lokalnych, współpracujących z reklamodawcami i firmami „w terenie”. Lokalne i regionalne biura Httpool znajdują się w Europie Środkowej, krajach skandynawskich, krajach bałtyckich, Bałkanach, Rosji i WNP oraz w regionie Azji i Pacyfiku. W 2020 roku Httpool obchodził 20-lecie działalności.
PRZERWA NA REKLAMĘ
Zobacz artykuły na podobny temat:
Misja jak z TVP, czyli po co dzieciom mądre pismo
Bartłomiej Dwornik
- Nasz produkt musi sam się obronić, choć nie jest czysto komercyjny - podkreśla Krzysztof Ziomek, redaktor naczelny i wydawca nowego dwumiesięcznika dla dzieci "Cudaczek i Przyjaciele".
Rynek Influencerów w Polsce 2023. Raport REACHaBLOGGER
Paweł Usakowski
Po ubiegłorocznym zawahaniu nastrojów w obliczu wojny na Ukrainie, w tegorocznym raporcie widać powracający wśród marketerów optymizm – zdecydowana większość zaplanowała na ten rok powiększenie budżetów na influencer marketing.
Cyfryzacja telewizji. Raport specjalny domu mediowego Starlink
Piotr Ruszak
Cyfryzacja powoduje wzrost potencjału telewizji jako medium reklamowego. W miejsce dotychczasowych czterech stacji o zasięgu ogólnopolskim do końca 2014 roku będzie ich 23. Można się spodziewać, że sytuacja ta przełoży się na zwiększenie czasu poświęconego na oglądanie telewizji.
Rynek mediów w Polsce
Agnieszka Osińska
Pojęciem pierwotnym dla rynku mediów jest rynek prasowy. Prasa - w tym znaczeniu - ma charakter dwoisty: jest środkiem komunikowania i towarem.
Media na Bałkanach i w Turcji
Michał Kuźmiński
Nie bez przyczyny w historii utarło się nazywać Bałkany - "kotłem". Jest to region bardzo różnorodny i bardzo niestabilny. Dlatego i media w regionie są zróżnicowane. W jednym miejscu, jak w demokratycznej Grecji, należącej do Unii Europejskiej, rynek mediów jest stabilny i daje się łatwo objąć.
Jakich informacji chcą Polacy w czasie epidemii koronawirusa
LBR
77% Polaków oczekuje, że w mediach zaczną się pojawiać informacje niezwiązane z COVID-19. Konsumenci mediów zamknięci we własnych domach chcą więcej rozrywki, tematów gospodarczych, sportu czy porad kulinarnych. LoveBrands Relations, agencja zintegrowanej komunikacji strategicznej, swoje badanie przeprowadziła na przełomie marca i kwietnia na reprezentatywnej grupie Polaków powyżej 18 roku życia.
VOD i usługi streamingowe. Raport Deloitte Digital Media Trends
Magdalena Biedrzycka-Doliwa
Po wybuchu pandemii 23 proc. amerykańskich klientów zasubskrybowało co najmniej jedną nową płatną usługę wideo. W Polsce już 55 proc. dorosłych konsumentów korzysta z różnego rodzaju subskrypcji VOD.