menu szukaj
tygodnik internetowy ISSN 2544-5839
nowe artykuły w każdy poniedziałek
tytuł monitorowany przez IMM i PSMM
zamknij
REKLAMAAmazon Prime

7.03.2022 Rynek medialny

Przyszłość mediów i telewizji. Raport The Future Laboratory i Sony

Newseria

Szybkie przechodzenie na rozwiązania cyfrowe sprawia, że media i telewizja wkraczają w okres eksperymentów i poszukiwań nowych pomysłów, mając bardzo mało ograniczeń. Dla konsumentów, którzy zyskują dostęp do mnóstwa nowych treści i wizji, jest to korzystne, ale dla branży rok 2022 będzie czasem ciężkiej próby.

Przyszłość mediów i telewizji. Raport The Future Laboratory i Sonyfot. Newseria Biznes

Zamówione przez Sony Professional Solutions Europe studium „Media & Broadcasting Futures” (Przyszłość mediów i telewizji) zawiera spostrzeżenia i opinie europejskich ekspertów z branży. W raporcie firm The Future Laboratory i Sony wskazano cztery trendy, które kształtują rynek i tworzą „nową wyjątkowość” w branży eventowej, mediach i telewizji:

Nowa fala wydarzeń stacjonarno-cyfrowych


Dzięki wirtualnym przestrzeniom powstałym w czasie pandemii i napędzanym rozwojem telefonii komórkowej 5G wykształca się nowa, uwolniona od fizycznych ograniczeń, hybrydowa przyszłość. Przyciągnie ona nową publiczność.

STRONA PARTNERSKA
https://wowmediametrics.com


Hybrydowe, technologie otworzą przed mediami i telewizją nowe możliwości społecznościowe, ponieważ konsumpcja rozrywki przeniesie się z wymiaru domowego do wspólnotowego. Aby w pełni wykorzystać najnowsze rozwiązania — takie jak technologie VR czy „cyfrowe bliźniaki” — trzeba projektować produkty, usługi i sprzęt z uwzględnieniem tych nowych realiów.

Nowa fala twórców odkrywa nowe metody produkcji


Wytyczając drogę do świata mediów, w którym potrzebne narzędzia są dostępne dla każdego. Demokratyzacja tworzenia i publikowania treści oznacza, że pojawia się więcej historii opowiadanych przez twórców bez żadnego formalnego wyszkolenia. Są one zgodne z ich wizją i powstają w wybranych przez nich formatach i stylach, które przesuwają kolejne granice.

Ta zdecentralizowana przyszłość mediów prowadzi do rozwoju trzech mikrotrendów: wspierania społeczności twórców, szerszego wykorzystania studiów telewizyjnych i powstawania intuicyjnej technologii, eliminującej konieczność posiadania szerokiej, specjalistycznej wiedzy.

Nowa era mediów i telewizji


Ludzie będą robić więcej, wykorzystując więcej, i używać najnowszych technik cyfrowych, które przyjęły się w czasie lockdownu. Chociaż producenci i stacje telewizyjne, pragnąc przetrwać pandemię, chętniej wdrażali techniki cyfrowe, takie jak systemy chmurowe czy sztuczna inteligencja - to te zoptymalizowane rozwiązania mają jeszcze więcej zalet dla widzów.

Elastyczne, cyfrowe rozwiązania będą coraz ważniejsze w produkcji medialnej. Doprowadzi to do połączenia dwóch elementów: inteligentnych procesów, które wykorzystują potencjał sztucznej inteligencji, analityki i automatyki jako motoru twórczej współpracy, oraz wirtualnej produkcji, zwiastującej nową erę pod znakiem elastyczności, płynności i szybkości.

Wymierne działania na rzecz zrównoważonego rozwoju


Biorąc pod uwagę najnowszy raport Międzyrządowego Zespołu ds. Zmian Klimatu i COP26, miejsce nieaktualnych obietnic zastąpi nowe, całościowe podejście do zrównoważonego rozwoju. Wykreuje ono przyszłość, w której jedną z fundamentalnych praktyk rynkowych stanie się troska o środowisko i pokazywanie działań na jego rzecz.

REKLAMA

Ludzie stale domagają się od firm transparentności. W miarę wykształcania się nowych, ogólnobranżowych standardów zrównoważonego rozwoju media i stacje telewizyjne będą starały się wspólnie rozwiązywać problemy, które wymagają działań międzybranżowych.

Marki różnej wielkości zaczęły rozumieć, jak ważne jest wyprzedzanie trendów. Za przykład może posłużyć sieć Ōma Cinema z Paryża, która prezentuje nową, radykalnie zmienioną wizję wnętrza kina, licząc na połączenie intymności domu z skalą kinowych doznań. Inny przykład to narzędzie do tworzenia gier wideo Unreal Engine, dzięki któremu producenci serialu „The Mandalorian”, dostępnego na platformie Disney+, mogli eksperymentować z nowymi narzędziami i metodami.

Udostępnij znajomym:

dodaj na Facebook prześlij przez Messenger dodaj na Twitter dodaj na LinkedIn

PRZERWA NA REKLAMĘ

Zobacz artykuły na podobny temat:

We Wrocławiu władza urabia dziennikarzy

Bartosz Chochołowski
Dlaczego Wrocław ma taką dobra prasę w Polsce? Z nagrania dokonanego przez reportera TOK FM wynika, że rzecznik prezydenta oraz szef biura prasowego szantażują dziennikarza.

Władza wcale nie potrzebuje TVP

Bartosz Chochołowski
Zamiast walczyć o telewizję, rządzący politycy powinni powalczyć o dziennikarzy. Lepiej by na tym wyszli i dałoby im to dużo więcej, niż siedmiu Andrzejów Urbańskich w mediach.

Rynek mediów cyfrowych w Polsce. Prognoza na lata 2012-2016

Katarzyna Forycka
Do 2016 roku globalne wydatki na rozrywkę i media przekroczą  2 biliony dolarów. Rynek polski będzie rósł szybciej niż Europa Zachodnia, osiągając w 2016 roku wartość 12,7 miliarda dolarów.

Klasyczne media cytowane chętniej niż internet. Ranking IMM za 2017

BARD
Dziennik Rzeczpospolita, Radio Zet oraz RMF FM otwierają zestawienie najczęściej cytowanych mediów w 2017 roku. W pierwszej dziesiątce znalazł się tylko jeden portal internetowy, Onet.pl. Ranking najbardziej opiniotwórczych mediów Instytutu Monitorowania Mediów ranking zdominowały media klasyczne.

Wpadki na wizji. Badanie telewizyjnych programów informacyjnych

Marcin Gościniak
Agencja informacyjna PRESS-SERVICE Monitoring Mediów regularnie bada zawartość głównych wydań Faktów TVN, Panoramy TVP2, Wiadomości TVP1 i Wydarzeń Polsatu. Oto ich zestawienie pod kątem omylności.

Wiarygodność mediów. Badanie zaufania do informacji w telewizji, radiu i internecie

Monika Kalisiewicz
Ponad 60 proc. Polaków nie wierzy treściom przekazywanym w radiu i telewizji. To zdecydowanie gorszy wynik niż w innych krajach Europy, gdzie brak zaufaniadeklaruje średnio mniej niż połowa ankietowanych.

Gry wideo napędzają Europę. Rekordowa liczba graczy w 2023

BARD
Wartość rynku gier wideo w Europie w 2023 roku wyniosła 25,7 mld euro, co oznacza wzrost o 5% w porównaniu do roku poprzedniego. Video Games Europe i European Games Developer Federation opublikowały raport "All About Video Games – European Key Facts 2023".

więcej w dziale: Rynek medialny

dołącz do nas

Facebook LinkedIn X Twitter Google RSS

praca w mediach

Wydawca, redaktor
praca stacjonarna i online Dziennikarz, reporter
oferty mediów lokalnych, regionalnych i ogólnopolskich Więcej

reklama

WhitePress - zarabiaj na swojej stronie
Dwornik.pl • szkolenia • warsztaty • marketing internetowy

zarabiaj

Zarabiaj przez internet

więcej ofert



Reporterzy.info

Dla głodnych wiedzy

Nasze serwisy

Współpraca


© Dwornik.pl Bartłomiej Dwornik 2oo1-2o24