27.05.2019 Marketing i PR
9 istotnych faktów na temat Public Relations
Barbara Trepka, Projekt Zero2
Najważniejsze wnioski po drugiej edycji Konferencji "Włącz się na PR", zorganizowanej przez Stowarzyszenie PRON.
- 1)
Media Społecznościowe to pierwsze miejsce, gdzie ludzie sprawdzają informacje o firmie.
Wniosek: dobrze jest zadbać o wizerunek miejsca pracy w social media. Dlaczego? Bo lepiej jest rozmawiać i prowadzić dyskusje z kandydatem/pracownikiem na Facebooku niż na Goworku.
- 2)
YouTube jest drugim, zaraz po wyszukiwarce Google, kanałem informacyjnym. Najczęściej ludzie wpisują w YT hasło: praca w… (nazwa firmy) i szukają informacji o warunkach pracy i relacji od obecnych pracowników.
Wniosek: warto prowadzić różne kanały social media, również kanał YouTube – tak jak to aktualnie dobrze robi np. firma Aptiv – https://youtu.be/Oo41RIthCFw lub Jysk https://youtu.be/Eo_EYul6fiA. Dobrze jest promować swoich pracowników, bo oni są wartością firmy i stają się jej ambasadorami.
- 3)
Social media to tak naprawdę tylko wycinek ogólnego PR. Najważniejszą sprawą jest sprecyzowanie grupy docelowej. Nie można kierować jednego komunikatu do wszystkich odbiorców.
Wniosek: Zawsze należy sprawdzić do kogo kierujemy przekaz. Inaczej komunikat odbierze grupa rolników a inaczej grupa prawników czy adwokatów. Za każdym razem należy myśleć o naszym odbiorcy.
- 4)
YouTube to nowa telewizja, powoduje zmiany, które warto śledzić i się im przyglądać. YouTube jest kanałem społecznościowym, gdzie stale rośnie liczba oglądających. Często mylnym stwierdzeniem, że YT oglądają tylko dzieci (patrząc na to kto komentuje filmy). Prawdą jest, że komentują głównie dzieci, bo to lubią i chcą, ale oglądają millenialsi.
Wniosek: warto o tym pamiętać.
- 5)
Pokolenie Z jest ważne. Mają swój, inny język (młodzieżowe słowo roku 2018 – dzban, 2017 – xD, 2016 – sztos…) Nie da się zaprzeczyć, że są odbiorcami naszych komunikatów.
Wniosek: Nie ignorujmy młodych. To pokolenie już dokonuje swoich pierwszych życiowych wyborów i wchodzą na rynek.
- 6)
Polskie “Z” są inne niż np. amerykańskie. Mają lęk głównie przed brakiem WiFi czy rozładowaną baterią. Polska “Z-tka” jest mobilna, kreatywna, robi zaawansowane filmy, jest doskonałym content managerem.
- 7)
Pokolenie Z wierzy w superbohaterów i ufa influencerom, ale jednocześnie potrafią odróżnić fake od prawdy i lubią mówienie wprost.
Wniosek: koniec z kampanią niby z przypadku, ukrywania współpracy z marką itp.
- 8)
Dla pokolenia Z liczy się wideo w pionie i IGTV jest “ich telewizją”.
Wniosek: nie bójmy się pionowego wideo. YT już się dostosowuje do wyświetlania filmów w pionie.
- 9) Pokolenie Z nie znosi clickbaitów. Docierając do pokolenia Z nie róbmy clickbaitów… Oni tego nie znoszą.
Wniosek: Nadchodzi era prawdy i kreatywności. Zrób tak, aby ich przyciągnąć – nie zrobisz już tego hasłem: “Podczas korzystania z internetu, nie mogła uwierzyć co się stało…. Zobacz co!”
PRZERWA NA REKLAMĘ
Zobacz artykuły na podobny temat:
Czym jest social commerce i social selling?
Bartosz Tomczyk
Oba hasła są na tyle zbliżone, że często traktuje się je synonimicznie, jednak social commerce jest niezaprzeczalnie pojęciem szerszym. Esencją takiego podejścia jest wykorzystanie kanałów społecznościowych do transakcji internetowych.
Trade influencerzy. Nowy trend w influencer marketingu
Pamela Tomicka
Dotychczas działalność twórców internetowych kojarzyła się głównie ze znanymi, charyzmatycznymi osobami, które relacjonują swoje życie. A co, jeśli Influencer nie dzieli się swoimi przemyśleniami i komentarzami, co więcej nie wiemy nawet jak wygląda?
Sciencewashing w marketingu. Komercja w sprzeczności z nauką
Ludwika Tomala
Tak, jak mamy greenwashing - nie mające podstaw reklamowanie produktów jako ekologicznych, tak analogicznie można mówić o sciencewashingu - marketingu, który zarzeka się, że skuteczność reklamowanego produktu poparta jest badaniami naukowymi, choć to stwierdzenie dalekie od prawdy.
Jak budować zaufanie i przywiązanie do marki
Mateusz Zmyślony
Współczesny odbiorca chce być zaskakiwany. Dlatego kierowany do niego marketingowy przekaz musi być nowatorski, odwoływać się nie tylko do intelektu, ale i zmysłów oraz emocji, a także elastyczny, odpowiadający na błyskawicznie zmieniające się realia społeczno-gospodarcze. Spełniać wymagania i trafiać w gusta klientów.
Telewizja daje mały wybór. W sieci o sukcesie filmu decyduje 8 sekund
Katarzyna Sadło
Kluczem do sukcesu na rynku wideo jest storytelling, bo tylko 5 proc. widzów pamięta statystyki, za to aż 65 proc. historię. Co zrobić, by zainteresować widzów w czasach, kiedy co sekundę powstaje 211 milionów filmów? Odpowiedzi szukali uczestnicy festiwalu komunikacji interaktywnej Filmteractive.
Audiomarketing i programmatic audio. Targetowanie reklam radiowych
Bartosz Sosnówka
Osobista forma kontaktu z użytkownikiem i reklamy odporne na Adblocka. To największe atuty przekazów marketingowych emitowanych w stacjach radiowych online, podcastach i innych treściach opartych na audio w internecie. Co więcej, według światowych badań aż 80% słuchaczy podcastów akceptuje reklamy, a 60% z nich kupuje pod wpływem usłyszanych komunikatów.
Muzyka w reklamach i filmach. Jak ją dobrać, żeby wzbudzić emocje?
Newseria Biznes
Skąd się ją bierze? Jak wywołać za jej pomocą odpowiedni nastrój? Czy marka może budować tożsamość poprzez muzykę? Rozmawiamy z Agnieszką Kulczycką, konsultantką muzyczną, założycielką i prezeską Sirens - firmy, która dobiera muzykę do filmów, seriali, reklam i pracuje m.in. dla TVN, Polsat, Netflix, HBO.