menu szukaj
tygodnik internetowy ISSN 2544-5839
nowe artykuły w każdy poniedziałek
tytuł monitorowany przez IMM i PSMM
zamknij
Work in media. Find a job in the world of communications.

17.10.2022 Marketing i PR

Marketingowe pomysły na pokolenie alfa

Pamela Tomicka, Mobiem

Pokolenie Alfa się rozrasta i ma szansę prześcignąć generację wyżu demograficznego (baby boomers) w swojej liczebności. Co tydzień przybywa ich ponad 2,8 miliona w skali globalnej, a według szacunków do 2025 roku na świecie będzie ich ponad 2 miliardy.

Marketingowe pomysły na pokolenie alfailustracja: Mobieb/Infowire

Według Michała Giery z Mobiem Polska, już dziś oczy marketerów powinny kierować się w stronę młodego pokolenia, które za kilka lat będzie podejmować indywidualne decyzje konsumenckie. Każda generacja ma swoje charakterystyczne cechy, styl, czy upodobania. Znajomość tych aspektów, może znacznie ułatwić brandom planowanie odpowiednich strategii i punktów styku. Jak wynika z raportu GWI Gen Alpha: the real picture, najmłodsza grupa jest:

  • zainteresowana gamingiem (58 proc.)
  • nieco bardziej niż programami telewizyjnymi (55 proc.)
  • czy sportem (46 proc.).

Alfy traktują gry jako miejsce interakcji społecznych i patrzą przychylnym okiem na produkcje zawierające elementy pracy zespołowej oraz umożliwiające grę ze znajomymi. Gry i metaverse to immersyjne kanały, kluczowe dla marketerów, którzy będą chcieli dotrzeć do pokolenia Alfa.

Co marki powinny wiedzieć o generacji alfa?


Przyjmuje się, że Alfy to osoby, które przyszły na świat po 2010 roku. Za graniczną datę urodzin tej generacji podaje się rok 2024. Według szacunków, do 2025 roku na świecie będzie ich ponad 2 miliardy. To osoby wychowane na responsywnej technologii, która nie wymaga tylko biernego konsumowania. Alfy swobodnie „przeklikują” się między światem realnym i wirtualnym. Co więcej, relacje z rówieśnikami, budowanie więzi odbywa się również na tych dwóch poziomach. Jak wynika z raportu GWI pt. Gen Alpha: the real picture:

  • dzieci po szkole częściej rozmawiają z przyjaciółmi online, niż się z nimi spotykają (38 proc. vs. 30 proc.),
  • za to w weekendy tendencja się odwraca, częściej widują znajomych offline, niż online (43 proc. vs. 39 proc.).

Generacja Alfa nazywana jest „upagers”. Dlaczego? Ze względu na przyspieszone dojrzewanie fizyczne i mentalne. Jest to grupa świadoma społecznie, które stawia na dobrostan i równe traktowanie innych ludzi. Istotne mogą być dla nich inkluzyjność, różnorodność oraz kwestie związane z klimatem i dbaniem o planetę.

REKLAMA

- W kontekście komunikacji marki z pokoleniem Alfa należy wziąć pod uwagę, że są to osoby dorastające w zdigitalizowanym świecie, nieustannie podłączone do sieci i, co za tym idzie, doskonale poinformowane. Zachowania konsumenckie tej generacji będą odmienne od zachowań poprzedników. Jest to pokolenie, które zaangażuje się w przekaz reklamowy, jeżeli sprosta on oczekiwaniom, aspiracjom i wyznawanym przez nich wartościom. Do tego należy wziąć pod uwagę coraz krótszy czas koncentracji na treściach wśród przebodźcowanego społeczeństwa i jego upodobanie do tiktokizacji contentu – komentuje Magdalena Wąsikowska-Gal, marketing manager w Mobiem Polska

Generacja Alfa w grach docenia społeczności


Z globalnych danych GWI wynika, że dla młodego pokolenia to gaming wygrywa z telewizją. Gry zdominowały czas wolny generacji Alfa – 7 na 10 ankietowanych przyznaje, że gra codziennie lub niemal codziennie.

Co ciekawe do samych gier mają inny stosunek niż starsze pokolenia. Alfy stawiają na społeczny kontekst. Czas przed ekranem nie ma być biernym doświadczeniem minionych generacji. Ważny jest dla nich wkład, interakcja i współpraca. Ogromnym powodzeniem wśród najmłodszych cieszą się produkcje takie jak: Roblox i Minecraft, które oferują graczom współtworzenie światów oraz aspekt towarzyski. Tylko 19 proc. ankietowanych twierdziło, że woli grać samemu. Możliwość przeżywania przygód z przyjaciółmi jest dla dzieci millenialsów niezwykle istotna.

- Gaming jest dla nich ważnym kanałem komunikacyjnym. Ze znajomymi gra ponad połowa dzieci w wieku 8-11 lat i 60 proc. nastolatków od 12 do 15 roku życia. Popularne jest również wspólne granie z członkami rodziny (47 proc. młodszych i 42 proc. starszych dzieci). 48 proc. dzieci (8-11 lat) i 57 proc. 12-15-latków rozmawia ze swoimi przyjaciółmi online podczas rozgrywek. Zatem po raz kolejny widać, że Alfy dobrze odnajdują w świecie metawersum, wnosząc do niego realną interakcję. Dlatego marki, które nie chcą pozostać w tyle za konkurencją, już teraz powinny planować strategie marketingowe skierowane do pokolenia przyszłych konsumentów. Marketerzy, którzy chcą dotrzeć do tej grupy muszą wyjść poza sposób, w jaki angażowali odbiorców w przeszłości. Tutaj najlepiej sprawdzi się przestrzeń, którą Alfy lubią najbardziej, czyli mobile gaming – komentuje Michał Giera, Mobiem Polska

Mobile gaming – tam znajdziesz generację Alfa


Ekrany towarzyszą Alfom od najmłodszych lat. 8 na 10 dzieci w wieku 7-14 lat posiada swój telefon komórkowy, który zwykle jest smartfonem. Nie dziwi zatem fakt, że wśród platform do grania, poza konsolami, królują właśnie urządzenia mobilne (50 proc. 8-11-latków i 60 proc. 12-15-latków).

Choć rodzice z pokolenia millenialsów również wychowali się w cyfrowym świecie, to mimo wszystko dostrzegają zagrożenia i wyzwania wynikające z obecności nastolatków w Internecie. Aczkolwiek, niezależnie od podejścia opiekunów, Alfy bezsprzecznie spędzają dużo czasu w swoich smartfonach i mają dostęp do większej ilości informacji niż jakiekolwiek wcześniej pokolenie. A to ma wpływ na to jak postrzegają świat, dostępne możliwości, a nawet na to jakie umiejętności chcą rozwijać.

Czytaj prasę w PDF
Rozkochane w metawersycznych, zawierających aspekty kooperacji lub rywalizacji produkcjach Alfy z zainteresowaniem eksplorują wirtualne światy. Gry mobilne jak Minecraft i Roblox pozwalają zanurzyć się w kreatywnej przestrzeni. Blisko połowa nastoletnich graczy chce, aby gry zawierały pracę zespołową albo wydarzenia.

Z kolei mobile gaming, daje markom wiele możliwości. Np. UEFA wybrała Roblox jako miejsce dla swojej kampanii edukacyjnej. Oprócz wyzwań w grze, ma ona na celu informowanie dzieci o piłce nożnej, a w szczególności zwrócić uwagę na turnieje kobiet. Innym świetnym przykładem jest akcja Portu Lotniczego Stambuł (İGA), która miała popularyzować wiedzę o autyzmie oraz zwiększać świadomość społeczną.

- Jak wynika z raportu GWI, chrapka generacji Alfa na gry związane z współtworzeniem świata otwiera markom dostęp do komunikacji opartej na społeczności. W porównaniu do rówieśników, 27 proc. 12-15-latków grających w Minecraft twierdzi, że używa przestrzeni społecznych online do wchodzenia w interakcje z brandami. Zaangażowani gracze, obcując w ten sposób z marką, dostają namiastkę prywatności, a brandy sporą szansę na bycie zapamiętanymi – dodaje Michał Giera z Mobiem Polska

Udostępnij znajomym:

dodaj na Facebook prześlij przez Messenger dodaj na Twitter dodaj na LinkedIn

PRZERWA NA REKLAMĘ

Najnowsze w dziale Marketing i PR:

Analiza predykcyjna i marketing. Klient jeszcze nie wie, reklama już tak

Krzysztof Fiedorek
Sztuczna inteligencja zmienia zasady gry w marketingu. Przewidywanie zachowań klientów przez zaawansowane algorytmy AI i podejmowanie decyzji opartych na danych to już teraźniejszość. Raport „The State of AI”, opublikowany przez McKinsey pokazuje, jaki będzie to miało wpływ na cały rynek reklamy i marketingu.

Co zrobić, kiedy dziecko kłamie? Porady pedagoga

patronat Reporterzy.info
Zdarza się, że maluch wymyśla niestworzone historie, a ty nie wiesz jak zareagować? Twoje dziecko opowiada koleżankom i kolegom, że zwiedziliście cały świat, a wasz pies mówi ludzkim głosem? Pedagog radzi, jak się zachować się w takich sytuacjach i jak uniknąć ich w przyszłości. Tygodnik Reporterzy.info jest patronem medialnym cyklu #MAMYNATORADĘ.

Co to jest strategia marketingowa? Definicja, elementy i cele

Mateusz Wrzesiński
Co dokładnie oznacza strategia marketingowa? Jakie są jej elementy i jak można ją efektywnie wdrożyć? W tym artykule odpowiemy na te pytania, omawiając szczegółowo wszystkie kluczowe aspekty strategii marketingowej, które pomagają firmom budować wartość, zdobywać klientów i rozwijać swoją działalność.

Podobne artykuły:

Copywriting sprzedażowy. Treści, które sprzedają

Marta Bober
Nie jest większym odkryciem stwierdzenie, że trudno jest dzisiaj cokolwiek sprzedać - zarówno w internecie, jak sklepie stacjonarnym. Copywriting sprzedażowy polega na posługiwaniu się technikami perswazyjnymi, do których należy np. storytelling czy też neuromarketing.

Prowadzenie firmowego bloga. Poradnik dla początkujących

Kamila Kaczmarczyk
Najlepiej już na początku tworzenia bloga zdecydować o jego charakterze. Czy będziesz tam pisać o nowych produktach, aktualnościach z życia firmy, reagować na trudne dla marki sytuacje, czy publikować ciekawostki z branży - przemyśl to już na samym początku. Problem się w pewnym stopniu sam rozwiązuje.

Reklama w telewizji irytuje? To nieprawda, jest odwrotnie!

Bartłomiej Dwornik
Reklamy nie irytują, tylko podnoszą atrakcyjność programów telewizyjnych, wynika z badań opublikowanych w magazynie Harvard Business Review Polska. Widzowie są skłonni więcej zapłacić za te audycje, które widzieli z przerwami reklamowymi.

Taki Tydzień, że OOO! TIM.pl wspiera logopedów ze szkół i przedszkoli

Reporterzy.info wspierają
Fundacja edukacyjna Ogólnopolski Operator Oświaty i centrum elektrotechniki dla profesjonalistów TIM.pl łączą siły, żeby zebrać pieniądze na wyposażenie szkolnych i przedszkolnych gabinetów logopedycznych. Od 21 do 27 sierpnia zakupy wybranych produktów oznaczają realną pomoc dla kilku tysięcy dzieci w nowym roku szkolnym.

więcej w dziale: Marketing i PR

dołącz do nas

Facebook LinkedIn X Twitter Google RSS

praca w mediach

Wydawca, redaktor
praca stacjonarna i online Dziennikarz, reporter
oferty mediów lokalnych, regionalnych i ogólnopolskich Grafik, Social Media, SEO, reklama
Warszawa • Białystok • Bydgoszcz • Gdańsk • Katowice • Kielce • Kraków • Lublin • Łódź • Olsztyn • Opole • Poznań • Rzeszów • Szczecin • Toruń • Wrocław • Zielona Góra • Praca zdalna Więcej

reklama


Dwornik.pl • szkolenia • warsztaty • marketing internetowy



Sklep reportera

Sklep reportera

Niedrogie laptopy, notebooki i netbooki
Niedrogie laptopy, notebooki i netbooki
do pisania
Cyfrowe lustrzanki i aparaty kompaktowe
Cyfrowe lustrzanki i aparaty kompaktowe
dla fotoreportera
Książki i e-booki o mediach
Książki i e-booki o mediach
do czytania
Drony wideo i latające kamery
Drony wideo i latające kamery
dla pilota
Gimbale do stabilizacji wideo
Gimbale do stabilizacji wideo
dla operatora
Oprogramowanie i aplikacje
Oprogramowanie i aplikacje
dla twórców
więcej produktów

zarabiaj

Zarabiaj przez internet

więcej ofert
gazety w PDF i epub

Czytaj gazety w PDF i EPUB

Okładka Egzorcysta - Pismo Ludzi Wolnych
Egzorcysta - Pismo Ludzi Wolnych
Okładka Gazeta Wyborcza
Gazeta Wyborcza
Okładka Historia Bez Cenzury
Historia Bez Cenzury
Okładka Kuchnia
Kuchnia
Okładka Nowa Fantastyka
Nowa Fantastyka
Okładka Sieci
Sieci
więcej e-gazet

Reporterzy.info

Dla głodnych wiedzy

Nasze serwisy

Współpraca


© Dwornik.pl Bartłomiej Dwornik 2oo1-2o25
stats