25.03.2024 Rynek medialny
Rynek gier wideo w Polsce. Prognozy MarketHub
Katarzyna Kucia
Analizy przewidują, że do 2027 roku wartość światowego rynku gier wideo wzrośnie do kwoty 363,2 miliarda dolarów amerykańskich. Polska, z rosnącym tempem wzrostu o 8,56% rocznie, ma osiągnąć przychody na poziomie 990,1 miliona dolarów.
Te imponujące liczby odzwierciedlają nie tylko globalne trendy, ale także lokalne zaangażowanie w tworzenie gier, które przekraczają tradycyjne granice rozrywki.
Polska jako kluczowy gracz na rynku europejskim
Polskie studia, takie jak CD Projekt Red i Techland, są symbolem sukcesu w branży, promując polską kreatywność i innowacyjność na świecie.
- W 2022 roku kraj liczył 490 producentów gier,
- 98 z nich było notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych.
Autorzy z MarketHub, firmy specjalizującej się w dostarczaniu zaawansowanych analiz rynkowych podkreślają, że świadczy to o silnej pozycji Polski jako centrum technologicznego.
Innowacje i trendy kształtujące branże
Prognozy dla rynku gier wideo są obiecujące, z kilkoma kluczowymi trendami kształtującymi branżę:
- Technologie Immersyjne: Gry VR i AR oferują graczom nowe, wciągające doświadczenia, przekształcając tradycyjne podejście do gier.
- Cloud Gaming i Subskrypcje: Przejście do modeli opartych na chmurze i subskrypcjach zmienia sposób, w jaki konsumenci mają dostęp do gier, oferując wygodę i nowe możliwości.
- E-sport i Gry Wieloosobowe: Te segmenty kontynuują swoją popularność, promując globalną rywalizację i kooperację.
- Integracja z Mediami Społecznościowymi: Gry stają się bardziej społecznościowe, zacieśniając więzi między graczami a twórcami.
- Innowacyjna Rozgrywka: Nowe podejścia do narracji i projektowania gier nadają kierunek przyszłym innowacjom w branży.
Optymizm i przyszłość
Polski sektor gier wideo, napędzany pasją i inwestycjami w nowe technologie, ma przed sobą jasną przyszłość. Znaczący wkład w rozwój globalnego przemysłu i ciągłe dążenie do doskonałości pozwalają Polsce utrzymać silną pozycję w świecie cyfrowej rozrywki.
Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na innowacyjne i angażujące gry, Polska jest gotowa odegrać kluczową rolę w kształtowaniu przyszłości globalnej branży gier wideo.
PRZERWA NA REKLAMĘ
Najnowsze w dziale Rynek medialny:
Influencerzy 2024. Dane, fakty i historie z raportu UNESCO
Krzysztof Fiedorek
Aż 68% twórców cyfrowych to nano-influencerzy. Co trzeci doświadczył mowy nienawiści, a ponad 60% nie sprawdza dokładnie informacji przed ich publikacją. Co więcej, tylko połowa ujawnia sponsorów swoich treści. Wnioski z raportu „Behind The Screens” są inspirujące i alarmujące zarazem.
Represje wobec mediów. Raport Committee to Protect Journalists za 2024
Krzysztof Fiedorek
W 2024 roku co najmniej 361 dziennikarzy na świecie trafiło za kratki, często za ujawnianie prawdy. W Chinach reporterów śledzą zaawansowane systemy rozpoznawania twarzy, a w Izraelu palestyńscy dziennikarze trafiają do więzień bez procesu. Natomiast w Mjanmie dziennikarka Shin Daewe dostała dożywocie za... drona.
Przyszłość dziennikarstwa i mediów. Prognozy Reuters Institute
KFi
74% wydawców obawia się spadku ruchu z wyszukiwarek. Płatnych subskrybentów nie przybywa, jak kiedyś, a relacje z gigantami technologicznymi stają się coraz bardziej skomplikowane. Raport "Journalism, Media, and Technology Trends and Predictions 2025" prognozuje, co czeka świat mediów w 2025 roku.
Podobne artykuły:
Piano Media. System płatności za dostęp do treści w polskim internecie
Bartłomiej Dwornik
W nocy z 3 na 4 września, polscy użytkownicy zaczęli płacić za dostęp do treści i usług dostarczanych przez sześciu wydawców prasowych i jednego nadawcę radiowego.
Nowa formuła gazet
Zenon Kuczera
Darmowe radio, telewizja, Internet. Żadnemu wydawcy internetowemu nie udało się sprzedać informacji. Jedynym wyjątkiem jest Wall Street Journal, który zdołał narzucić abonament na swoją stronę web.
Najbardziej ogłupiające programy telewizyjne. Ranking Wprost
Magdalena Rigamonti, Bartosz Janiszewski
W typowaniu udział wzięli specjaliści od mediów, dziennikarze i ci, którzy w mediach występują.
Fake news i dezinformacja. Reuters zbadał ich zasięg i wpływ
Bartłomiej Dwornik
Czy problem tak zwanych fake news jest demonizowany? Z badania Reuters Institute wynika, że jego skali nie można ignorować, ale nie jest tak duży, jak możemy przypuszczać. Przynajmniej jeśli chodzi o strony internetowe. Sytuacja zmienia się dopiero w mediach społecznościowych.