9.01.2002 Fotografia prasowa
Główne prawdy fotografii
Janusz Wójtowicz
Nie trzeba wielkich pieniędzy, aby robić dobre zdjęcia. Nie istnieje "najlepszy" aparat. Natomiast może być aparat "najlepiej dobrany do typu wykonywanych nim zdjęć".
- Nie trzeba wielkich pieniędzy, aby robić dobre zdjęcia.
- Autofocus nie jest niezbędny do robienia zdjęć.
- Ważne jest, jakim obiektywem robisz zdjęcia. Jaki korpus przyczepisz do obiektywu, to sprawa drugoplanowa.
- Najważniejszym parametrem korpusu nie jest liczba klatek na sekundę. Ważniejsza jest niezawodność.
- Im większy zakres zmiany ogniskowej zoom-a, tym gorsza jego jakość optyczna. Chyba że kosztuje 150 000 USD.
- Nie istnieje "najlepszy" aparat. Natomiast może być aparat "najlepiej dobrany do typu wykonywanych nim zdjęć".
- Aparaty różnych producentów, należące do tej samej klasy cenowej, nie różnią się aż tak bardzo. Wybierz najładniejszy.
- Egzotyczne marki powodują egzotyczne problemy. Wybieraj to co znane.
- Używaj światłomierza, ale nigdy mu nie ufaj.
- Automatyka w aparatach to świetny wynalazek. Obok zdjęć potrafi też robić wrzody żołądka i nerwice.
- Przednia soczewka twojego obiektywu to najcenniejsza rzecz, jaką masz. Dbaj o nią.
PRZERWA NA REKLAMĘ
Zobacz artykuły na podobny temat:
Dron dla fotografa
KF
Współczesna praca fotografa często wiążę się z wykorzystaniem dronów. Dają one bowiem olbrzymie możliwości wykonywania zdjęć, które bez ich wykorzystania byłyby dla nas po prostu niemożliwe do wykonania. Aby jednak dron rzeczywiście był nam pomocny, musimy starannie przemyśleć jego wybór.
Fotografia i katastrofy
Anna Cymer
Fotografia ma potężną siłę - ludzie jej wierzą i jej potrzebują. I zawsze będą jej chcieli coraz więcej i żeby docierała do nich coraz szybciej.
Porozmawiajmy o zdjęciach
Maria Szczepańska
Rozmowa z Kingą Kenig, fotoedytorem w dziale foto "Gazety Wyborczej".
Fotografia a prawo
Dorota Majka
Media zalewa fala drastycznych publikacji. Codziennie w prasie ukazują się zdjęcia poszarpanych ciał, skatowanych ludzi czy egzekucji podczas zamieszek. Jedni twierdzą, że to po prostu rzeczywistość, która nas otacza. Inni jednak dostrzegają w takich praktykach pogoń za sensacją.
Fotograf w sieci, czyli zasada ograniczonego zaufania
Emilia Szczepańczyk
Problem polskich twórców nie jest jedynie oddolny i nie dotyczy tylko umyślnej bądź nieumyślnej (spowodowanej brakiem wiedzy) kradzieży i nielegalnego wykorzystywania zdjęć, grafik czy innych materiałów cyfrowych. Często zdarza się, że to popularne portale podkładają nogę artystom.
Fotografie z banków zdjęć. Jak wybierać, jak kupować i jak płacić
Beata Jaroszewska
Serwisy microstockowe umożliwiają wszystkim użytkownikom Internetu dostęp do milionów zdjęć w doskonałej jakości, oraz ich zakup przy użyciu jednego kliknięcia, bez konieczności wychodzenia z domu. Jak najłatwiej i najszybciej znaleźć upragniony obraz? Jaki model sprzedaży wybrać? Oto poradnik, jak efektywnie kupować pliki z banków zdjęć.
Moralne problemy fotografii prasowej
Michał Puszka
Dla większości ludzi zobaczyć znaczy tyle, co uwierzyć. Łączy się to z powszechnym przekonaniem, że fotografia nie kłamie. Z tego zaufania czerpie swoją siłę fotografia prasowa.