19.02.2018 Marketing i PR
Widoczność reklam w polskim internecie spada
Tomasz Piątkowski, Country Manager Poland w Meetrics
Po wzrostach w poprzednich kwartałach, IV kwartał roku przyniósł zauważalne pogorszenie wskaźników viewability reklam display w Polsce. W ostatnim kwartale roku wskaźnik viewability spadł do poziomu 50 proc. Średni czas kontaktu z reklamą display również zmalał - do 20,7 sekund - wynika z opublikowanego przez firmę Meetrics międzynarodowego raportu „Viewability Benchmark Report” dotyczącego widoczności reklam.
W IV kwartale 2017 wskaźniki widoczności reklam display mocno ucierpiały, czego powodem jest duży natłok reklam w tej najważniejszej sprzedażowo części roku. W porównaniu do III kwartału, wskaźnik widoczności reklam displayowych stracił w Polsce łącznie pięć punktów procentowych i za IV kwartał wyniósł 50 procent (wobec 55 proc. w III kw.). Średni czas kontaktu z reklamą display spadł w IV kwartale do 20,7 sekundy (wobec 27,5 sekundy w III kwartale).
Ten trend nie jest dla nas zaskoczeniem. Ze względu na sezonowość, liczba kampanii reklamowych jest najwyższa właśnie w czwartym kwartale. Spadek współczynników widoczności pokazuje wyraźnie, że w momencie gdy dynamicznie rośnie zapotrzebowanie, zasoby reklam display okazują się niewystarczające. Tworzenie zasobów reklamowych o większym potencjale viewability pozostaje w tym momencie kluczową kwestią dla rozwoju rynku reklamy digital w Polsce. Co oczywiste, ale warte podkreślenia, viewability na poziomie 50 proc. oznacza, że dokładnie połowa budżetów digital była w Polsce w IV kwartale wydawana nieefektywnie.
Jeśli chodzi o formaty reklamowe to wskaźniki średniej widoczności reklam osiągnęły na polskim rynku wyglądają następująco:
- Halfpage (65 proc. i 27,8 sekundy)
- Skyscraper (61 proc. i 44,4 sekundy)
- Billboard (50 proc. i 12,1 sekundy)
- Medium Rectangle (40 proc. i 18,8 sekundy)
Polska lepsza tylko od Szwajcarii
W IV kwartale Polska z wynikiem 50 proc. znalazła się na końcu europejskiej stawki jeśli chodzi o wskaźnik viewability dla reklam display. Liderami są natomiast:
- Austria - 67%
- Włochy - 63%
- Francja - 62%
Gorszy wynik od Polski reklama display zanotowała tylko w Szwajcarii (48 proc.). Średnia europejska wyniosła w IV kwartale 62 proc. (viewability) i 20,9 sekund (czas kontaktu z reklamą).
Lepiej wypadła w IV kwartale na polskim rynku reklama wideo. Tutaj wskaźnik viewability osiągnął 56 procent, a średni czas kontaktu z reklamą wideo wyniósł 17,8 sek.
Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 proc. jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej sekundę (dla reklam wideo - przez co najmniej 2 sekundy).
Pełny raport „Viewability Benchmark Report” za IV kwartał 2017 można pobrać tutaj: http://bit.ly/MBRQ42017
PRZERWA NA REKLAMĘ
Najnowsze w dziale Marketing i PR:
Co to jest strategia marketingowa? Definicja, elementy i cele
Mateusz Wrzesiński
Co dokładnie oznacza strategia marketingowa? Jakie są jej elementy i jak można ją efektywnie wdrożyć? W tym artykule odpowiemy na te pytania, omawiając szczegółowo wszystkie kluczowe aspekty strategii marketingowej, które pomagają firmom budować wartość, zdobywać klientów i rozwijać swoją działalność.
Świąteczny Stream Charytatywny. Maraton dobrych uczynków i grania w gry
nasz patronat
Tuż przed świętami, w weekend 14 i 15 grudnia 2024 roku youtuber Kronos i fundacja Ogólnopolski Operator Oświaty zapraszają na kolejną edycję gamingowego święta rozrywki i dzielenia się dobrem. Cel – jak zawsze charytatywny. Wsparcie dla psychologów dziecięcych ze szkół i przedszkoli. Reporterzy.info są partnerem wydarzenia.
BULVARY Day - wystawy, warsztaty, targi, koncerty, performance
Karina Gall-Spryś
Wyjątkowe miejsce w Centrum Wrocławia – BULVARY. Przestrzeń aktualnie jest wynajęta w 30% i stale wynajmowane są kolejne lokale. Pozostałą część BULVARY nieodpłatnie udostępniają artystom i różnorodnym inicjatywom kulturalnym.
Podobne artykuły:
Badanie Polish Gamers KIDS. Jak dotrzeć do grupy 9-15 lat
Maciej Piotrowski
Dla 88% dzieci gry są częścią ich codziennej rutyny, a granie to czynność pierwszego wyboru w wolnym czasie. „Polish Gamers KIDS” bada reklamowy potencjał branży, analizuje popularności pojęć (e-sport, metawersum), kwestie finansowe, oglądanie innych graczy oraz profil młodych fanów gier w Polsce.
W jaki sposób czytać zamieszczane w sieci opinie o sklepach internetowych?
Redcart.pl
Pisaniem opinii (pozytywnych, negatywnych i neutralnych) zajmują się ludzie, którzy mieli do czynienia z ofertą danego sklepu internetowego, a przynajmniej tak powinno być, gdyż można spotkać się również z opiniami wynikającym ze złośliwości konkurencji. Jak odróżniać wartościowe komentarze od tych mniej przydatnych lub mylących?
Jak prowadzić firmowego bloga
Kamila Kaczmarczyk
Poradnik dla początkujących - jak umiejętnie mówić w imieniu firmy, pokazywać jej pracę "od kuchni", ale nie zdradzać jej sekretów.
Sztuczna inteligencja, prawdziwe wyniki w marketingu. Raport HubSpot
BARD
Chociaż AI to hasło, które czasem może budzić obawy, raport Raport „AI Trends Report 2024” opracowany przez analityków z HubSpot pokazuje, że dla wielu osób sztuczna inteligencja to przyszłość marketingu.