menu szukaj
tygodnik internetowy ISSN 2544-5839
nowe artykuły w każdy poniedziałek
tytuł monitorowany przez IMM i PSMM
zamknij

5.06.2018 Fotografia prasowa

Wyposażenie profesjonalnego studia fotograficznego

lobzowskastudio.pl

Rozpoczynającym swą działalność fotografom wydaje się, że celem osiągnięcia sukcesów w swojej branży wystarczy w pełni profesjonalny aparat fotograficzny oraz specjalistyczne oprogramowanie do obróbki zdjęć. Nie jest to jednakże prawdą, jako że aby możliwe było stworzenie studia fotograficznego z prawdziwego zdarzenia, potrzebujemy wszechstronnego wyposażenia, które to umożliwi nam wykonywanie pięknych zdjęć o bardzo dobrej jakości idealnie dopasowanych do okazji.

artykuł sponsorowany

Wyposażenie profesjonalnego studia fotograficznegofot. Studio Fotograficzne ŁOBZOWSKA z Krakowa

Niezastąpione jest przede wszystkim dodatkowe oświetlenie mówi fotograf reprezentujący Studio Fotograficzne ŁOBZOWSKA z Krakowa. Próbując swych pierwszych kroków jako działający w sposób profesjonalny fotograf powinniśmy wyposażyć swoje studio w oświetlenie błyskowe, ciągłe lub plenerowe - w zależności od tego, jakiego typu fotografie stanowić mają kluczowy punkt naszej działalności twórczej. Skuteczne doświetlenie zdjęć to także zminimalizowanie niepotrzebnych cieni oraz odpowiednio wyeksponowany obiekt lub osoba będące tematem fotografii – dla artysty jest to niezaprzeczalnie kwestia niezwykle priorytetowa, a więc na skutecznym oświetleniu nie należy oszczędzać.

Studio fotograficzne nie może się także obyć bez regulowanych solidnych statywów, dzięki którym będziemy w stanie zrobić zdjęcia do dokumentów, portrety, a nawet fotografie ślubne. Nie zawsze bowiem uda się nam uchwycić
spodziewane ujęcie trzymając aparat w ręku. Podczas gdy znajduje się on na statywie, znacznie łatwiej jest ustawić w sposób prawidłowy aparat dostosowując do warunków otoczenia kadrowane zdjęcie, które mamy zamiar fotografować.

Osobny akapit należałoby poświęcić obiektywom, jako, że to właśnie one stanową podstawę pracy fotografa. W zależności od ich wszechstronności, pozwalają wykonywać zdjęcia w trybie makro, a więc na maksymalnym przybliżeniu danego obiektu, jak też fotografować obiekty i scenerie znacznie od nas oddalone – są to tak zwane teleobiektywy. Doświadczony artysta fotograf powinien użytkować posiadający wiele różnorodnych funkcji zestaw tego typu akcesoriów, dzięki czemu żadne zlecenie nie okaże się niemożliwe do wykonania. Nie wystarczy bowiem w pełni profesjonalny aparat, jeżeli nie nie będziemy w stanie osiągnąć odpowiedniego zbliżenia lub też gdy obiektyw zaledwie standardowy uniemożliwia osiągnięcie precyzyjnej ostrości zdjęcia.

Niezbędną potrzebną okazać się może także dobrej jakości lampa błyskowa doczepiana do posiadanego osprzętu fotograficznego, która to da pewność na dodatkowe doświetlenie pomieszczenia, tym samym uzyskując efekt faktycznej głębi oraz ostrości fotografowanej sceny. Jeżeli często pracujemy w terenie, dobrze jest także przeznaczyć środki na zakup pojemnej torby, w której będziemy mogli złożyć nie tylko samo body aparatu, ale także potrzebne nam w danej chwili obiektywy, akcesoria i składany statyw. Budując studio w pomieszczeniu zamontujmy w nim specjalne tło fotograficzne.

Mimo, że wszystkie te elementy są relatywnie drogie, to pozwolą one nam stale podnosić jakość świadczonych usług. Ułatwią one nam również przydatną w zawodzie fotografa elastyczność, a więc profesjonalną pracę nie ograniczoną warunkami jakie zastaniemy.Gdy uzyskamy stan, w którym nie będziemy zamartwiać się sprzętem, a jedynie szukać ujęcia jedynego w swoim rodzaju, oznaczać to będzie, że dysponujemy wszystkim, i nic więcej nie jest potrzebne.

 REKLAMA

Udostępnij znajomym:

dodaj na Facebook prześlij przez Messenger dodaj na Twitter dodaj na Google+ dodaj na LinkedIn


PRZERWA NA REKLAMĘ

Zobacz artykuły na podobny temat:

Fotografia prasowa - niemoralna czy bezprawna?

Paulina Dużyk-Dyna
Fotografowie chcą przekazać informacje o brutalnej rzeczywistości za pomocą zdjęcia, a przeciwnicy uważają ich za hieny, które gonią za sensacją i publikują makabryczne nieraz obrazy.

Podglądają, demaskują, niszczą

Milena Rachid Chehab
Nasi paparazzi tropią ofiary tygodniami, przebierają się, latają na lotni. Efekty pracy polskich fotografów pstrykających z ukrycia już przypominają fotografie znane z zachodnich brukowców.

Fotoreporter i jego prawa

Dorota Majka
Kiedy zdjęcia należą do fotoreportera, a kiedy do gazety, dla której pracuje? Czy wydawca ma prawo do wielokrotnego wykorzystania fotografii? Jak podpisywać zdjęcia?

Moja droga do fotografii prasowej

Janusz Wójtowicz
Żeby być fotoreporterem trzeba posiadać wrodzoną umiejętność patrzenia obrazem, mieć coś do powiedzenia, opanować technikę fotografowania w stopniu który pozwala o niej zapominać przy pracy.

Gilles Bensimon

Anna Cymer
Jego zdjęcia publikowane są w 35 edycjach Elle na całym świecie i ogląda je każdego miesiąca... 20 milionów czytelników!

Jak i dlaczego podpisywać zdjęcia? Twoje zdjęcie. Twoje prawo!

Nikon Polska
Podpisywanie zdjęć imieniem i nazwiskiem lub pseudonimem ich autorów to dobry obyczaj świadczący o poszanowaniu praw autorskich przez wykorzystujących fotografie.

Zdjęcie musi śmierdzieć

Jacek R. Gruszczyński
Wywiad z Krzysztofem Millerem, fotoreporterem Gazety Wyborczej, który "etatowo" jeździ w rejony konfliktów. Artykuł pochodzi z serwisu www.fotografiaprasowa.pl.

więcej w dziale: Fotografia prasowa

dołącz do nas

Facebook Twitter Google+ LinkedIn RSS

reklama


Dwornik.pl • szkolenia • warsztaty • marketing internetowy



zarabiaj

Zarabiaj przez internet

więcej ofert



Reporterzy.info

Dla głodnych wiedzy

Nasze serwisy

Współpraca


© Dwornik.pl Bartłomiej Dwornik 2oo1-2o18