10.02.2020 Marketing i PR
Spada widoczność reklam display. Raport Meetrics
Paweł Usakowski
Jak wynika z najnowszego raportu „Viewability Benchmark Report”, wskaźnik Viewability reklam online w Polsce spadł w IV kwartale minionego roku o 2 punkty procentowe, do poziomu 54%. Średnia wartość Viewability dla wszystkich badanych rynków w Europie jest wyższa niż w Polsce o 4 punkty procentowe (wynosi 58%).
Jednocześnie na polskim rynku mocno wzrosły jednak wskaźniki Viewability dla reklam wideo, do poziomu 74% (wobec 69% w III kwartale).
Rosnące zapotrzebowanie na powierzchnię reklamy digital w IV kwartale 2019 r. odbyło się kosztem widoczności reklam display, co potwierdzają dane z najnowszego raportu „Viewability Benchmark” publikowanego przez Meetrics, wiodącą europejską firmę zajmującą się pomiarem i analizą reklamy digital. Raport zawiera również szczegółowy przegląd poszczególnych formatów reklamowych i dane dla innych europejskich rynków. Raport pokazuje również najbardziej popularne przyczyny braku widoczności, którą jest głównie nieoptymalna pozycja wyświetlania reklamy, a tuż za nią przełączanie się użytkownika do innych zakładek w przeglądarce.
- Wielu reklamodawców nie akceptuje wysokiego odsetka reklam, które nie są wyświetlane w sposób widoczny. Rosnąca liczba reklamodawców podejmuje zatem wysiłki mające na celu unikanie niewidocznego i nieefektywnego umieszczania reklam, poprzez weryfikację tych reklam i wynikające z umów gwarancje. Nasze dane dają rynkowi niezbędną orientację w zakresie wskaźników widoczności reklam digital oraz dostarczają podstaw do realistycznej ich optymalizacji - mówi Hubert Świtalski, Country Manager w Meetrics Poland.
Jak wynika z raportu “Meetrics Benchmark Report Q4/2019”:
- w czwartym kwartale 2019 w Polsce odsetek wyświetlonych banerów reklamowych spełniających minimalne wytyczne dotyczące widoczności spadł na polskim rynku do 54%, wobec 56% kwartał wcześniej
- równocześnie średni czas kontaktu z reklamą display, czyli tzw. Viewable Viewtime, nieco na naszym rynku wzrósł
- IV kwartał 2019 okazał się natomiast bardzo udany dla reklamy wideo w naszym kraju - Viewability reklam wideo wzrosło do poziomu 74% (wobec 69% w III kwartale)
- IV kwartał roku jest tradycyjnie najgorętszym okresem dla branży e-commerce oraz reklamy digital i dlatego zawsze średnia zajętości powierzchni reklamowych jest znacząco wyższa, co może negatywnie wpływać na wskaźniki widoczności - mówi Hubert Świtalski, Country Manager w Meetrics Poland - Jakby jednak nie oceniać IV kwartału ubiegłego roku, jeden fakt pozostaje niezmienny od dłuższego czasu - wskaźniki nadal dalekie są od poziomów, które reklamodawcy mogliby uznawać za satysfakcjonujące.
Wciąż potrzebna jest praca u podstaw, by podnosić Viewability i co za tym idzie podnosić ROI związany z kampaniami internetowymi. Optymizmem napawa to, że marketerzy mają coraz większą świadomość tej potrzeby i coraz chętniej korzystają z narzędzi pozwalających im weryfikować jakość powierzchni reklamowej i unikać nieefektywnych kanałów komunikacji.
- Polska na tle innych krajów w Europie wypada dość przeciętnie, ale nie można powiedzieć, że słabo. Aczlkolwiek sporo brakuje nam do poziomu do którego powinniśmy aspirować. Przykładem tutaj jest Austria, z Viewability w IV kwartale na poziomie 69%. – dodaje Hubert Świtalski.
Pełny raport, zawierający szczegółową listę poszczególnych formatów bannerów reklamowych, jest dostępny do pobrania za darmo: https://www.meetrics.com/en/benchmark-reports/
W swoich kwartalnych raportach, Meetrics dostarcza przeglądu wskaźników widoczności oraz średniego czasu widoczności reklamy.
PRZERWA NA REKLAMĘ
Najnowsze w dziale Marketing i PR:
Analiza predykcyjna i marketing. Klient jeszcze nie wie, reklama już tak
Krzysztof Fiedorek
Sztuczna inteligencja zmienia zasady gry w marketingu. Przewidywanie zachowań klientów przez zaawansowane algorytmy AI i podejmowanie decyzji opartych na danych to już teraźniejszość. Raport „The State of AI”, opublikowany przez McKinsey pokazuje, jaki będzie to miało wpływ na cały rynek reklamy i marketingu.
Co zrobić, kiedy dziecko kłamie? Porady pedagoga
patronat Reporterzy.info
Zdarza się, że maluch wymyśla niestworzone historie, a ty nie wiesz jak zareagować? Twoje dziecko opowiada koleżankom i kolegom, że zwiedziliście cały świat, a wasz pies mówi ludzkim głosem? Pedagog radzi, jak się zachować się w takich sytuacjach i jak uniknąć ich w przyszłości. Tygodnik Reporterzy.info jest patronem medialnym cyklu #MAMYNATORADĘ.
Co to jest strategia marketingowa? Definicja, elementy i cele
Mateusz Wrzesiński
Co dokładnie oznacza strategia marketingowa? Jakie są jej elementy i jak można ją efektywnie wdrożyć? W tym artykule odpowiemy na te pytania, omawiając szczegółowo wszystkie kluczowe aspekty strategii marketingowej, które pomagają firmom budować wartość, zdobywać klientów i rozwijać swoją działalność.
Podobne artykuły:
Reklama w e-wydaniach gazet. Czy jest skuteczna?
Emilia Klepacka
Rich media angażują odbiorców na dłużej, przez co zasadniczo wpływają na postrzeganie i odbiór reklamy. Wykorzystanie tego potencjału wciąż jednak nie jest powszechne.
Finansowe narzędzia komunikatora GG dla fundacji. Ruszyły testy
BARD
Fundacja Ogólnopolski Operator Oświaty jest pierwszą edukacyjną organizacją pożytku publicznego testującą przyjmowanie wsparcia finansowego za pośrednictwem Gadu-Gadu. Znany polski komunikator GG z impetem rozpala rynek komunikacji nowymi możliwościami, w tym płatnościami. Wspólnie z OOO testuje nie tylko możliwości komunikacyjne, ale również te wspierające pozyskiwanie środków na cele charytatywne i społeczne.
Poprawa widoczności reklam display. Meetrics Benchmark Report
Tomasz Piątkowski
Po słabym IV kwartale wskaźniki Viewability reklam display na polskim rynku uległy delikatnemu odbiciu w górę. Średnie viewability wyniosło w I kwartale tego roku 52 procent. Średnia dla wszystkich badanych rynków w Europie była sporo wyższa - wyniosła 62 procent.
Badanie Polish Gamers KIDS. Jak dotrzeć do grupy 9-15 lat
Maciej Piotrowski
Dla 88% dzieci gry są częścią ich codziennej rutyny, a granie to czynność pierwszego wyboru w wolnym czasie. „Polish Gamers KIDS” bada reklamowy potencjał branży, analizuje popularności pojęć (e-sport, metawersum), kwestie finansowe, oglądanie innych graczy oraz profil młodych fanów gier w Polsce.