31.05.2021 Rynek medialny
Makrotrendy kluczowe dla brandów i marketerów. Raport Twittera
Paweł Usakowski
Twitter przeanalizował miliardy tweetów i dyskusji z dwóch lat, przygotowując na tej postawie raport “The Conversation: Twitter Trends”. Raport wskazuje na 6 makrotrendów wyłaniających się z tych dyskusji, jak i cały szereg składających się na nie mikrotrendów.
Raport Twittera ma być z założenia pomocą dla brandów i marketerów – podpowiadając jak lepiej poruszać się w szybko zmieniającym się świecie.
Twitter jest jedną z najpopularniejszych platform na świecie, a tego typu analiza miliardów prawdziwych, niecenzurowanych wypowiedzi i dyskusji może mieć dla brandów wartość naprawdę trudną do przecenienia, w kontekście osiągania lepszego zrozumienia szybko ewoluujących trendów kulturowych, czy konsumenckich. Marketerzy szukają bezpośredniego i efektywnego dotarcia do grup docelowych; analizują dziesiątki czy setki danych, aby precyzyjnie zaplanować kampanie digital, szczególnie w mediach społecznościowych.
- Twitter oferuje całą paletę narzędzi reklamowych i precyzyjne targetowanie do szczegółowo określonych grup docelowych, a jednocześnie analizuje na bieżąco prawdziwe zachowania użytkowników – to sprawia, że jest świetnym i efektywnym kanałem dotarcia do konsumenta - mówi Justyna Duszyńska, CEO Httpool Polska. - Między innymi dlatego bardzo polecam tę lekturę polskim marketerom, chociaż przede wszystkim dlatego, że warto na bieżąco aktualizować swoją wiedzę o tym jak zmienia się świat i jak zmieniają się konsumenci; jak zmieniają się ich priorytety, potrzeby, myślenie, szczególnie że duża część analizowanego okresu przypada już na czas pandemii.
Twitter poddał analizie miliardy tweetów i dyskusji z okresu od końcówki 2018 roku, do końcówki 2020 roku. Na tej podstawie analitycy Twittera wyodrębnili 6 makrotrendów, które określili następująco:
- Wellbeing
- Everyday wonder
- Creator culture
- One planet
- Tech life
- My identity
Na każdy z tych trendów składają się mikrotrendy, szczegółowo omawiane w raporcie “The Conversation: Twitter Trends”. Raport zawiera również wskazówki i podpowiedzi dla marketerów i brandów, jak tę wiedzę adaptować do swoich strategii biznesowych i marketingowych.
- Pracując z wieloma markami, widzę jak ważne jest precyzyjne dotarcie do grupy docelowej i dobieranie odpowiednich narzędzi reklamowych. Tylko dzięki nim zaplanowane działania przekładają się na sukces i efektywność kampanii. Bez analizy danych, badań oraz stałego monitorowania zmieniających się zachowań użytkowników, marketerzy mają ograniczone możliwości zbudowania efektywnej kampanii w kanałach społecznościowych - komentuje Anna Korc, Twitter Sales Lead Poland w Httpool Polska. - Dlatego ten raport jest niezwykle ciekawym i wartościowym źródłem wiedzy, a także inspiracji jak marki mogą „podpiąć się” z komunikacją pod konkretne i ważne dyskusje, co możliwe jest właśnie tylko na Twitterze.
Cały 33-stronicowy raport można pobrać z oficjalnej strony Twittera: https://cutt.ly/PbmExmN
***
Httpool to największy na świecie globalny partner reklamowy m.in. Twittera. Firma wchodzi w skład Aleph Holding i działa na ponad 40 rynkach na całym świecie, zatrudniając ponad 400 pracowników. Jest przedstawicielem reklamowym największych platform społecznościowych, wśród których są m.in. LinkedIn, Twitter, Tik Tok, Facebook, Snapchat czy Spotify. Httpool ma też w swoim portfolio autorską technologię Wise.Blue – bardzo popularne narzędzie do skutecznej reklamy na Twitterze (także oficjalny partner API Twittera), używane przez największych reklamodawców na całym świecie.
Httpool ma siedzibę główną w Wielkiej Brytanii, jednak strategicznie i długofalowo celem firmy jest budowanie silnych zespołów lokalnych, współpracujących z reklamodawcami i firmami „w terenie”. Lokalne i regionalne biura Httpool znajdują się w Europie Środkowej, krajach skandynawskich, krajach bałtyckich, Bałkanach, Rosji i WNP oraz w regionie Azji i Pacyfiku. W 2020 roku Httpool obchodził 20-lecie działalności.
PRZERWA NA REKLAMĘ
Zobacz artykuły na podobny temat:
Prognozy dla e-commerce w Polsce. Trendy na 2024 i co dalej?
Krzysztof Fiedorek
W 2024 roku e-commerce w Polsce osiąga nowe szczyty, z coraz większą liczbą konsumentów regularnie dokonujących zakupów online. Raport „Nawyki e-zakupowe Polaków 2024”, opracowany przez analityków SAMOSEO analizuje aktualne trendy i stawia prognozy na najbliższą przyszłość branży.
Radiowi fanatycy. Oto, kto słucha radia przez jedną trzecią doby
Bartłomiej Dwornik
Już co piąty słuchacz spędza ponad 8 godzin dziennie przy radioodbiorniku - wynika z danych badania Radio Track. Od początku roku takich zagorzałych radiosłuchaczy przybyło o 300 tysięcy.
Płatne treści w internecie. Czy Polacy są skłonni za nie płacić?
Aleksandra Andreasik, Joanna Trybuchowska
Co czwarty polski internauta słyszał o systemie płatnego udostępniania treści prasowych Piano, ale jedynie 1,4% wyraża zainteresowanie zakupem abonamentu.
Telewizor jest dla starszych. Wyniki badania agencji Starcom
BARD
Dla prawie połowy osób w wieku 18-24 lata urządzeniem pierwszego wyboru do oglądania treści wideo jest laptop. Telewizor wybiera zaledwie co czternasty badany. Dwa razy chętniej filmy oglądają na smartfonach. Proporcje zmieniają się diametralnie w grupie wiekowej 35+.
Fake news w Polsce. Mamy problem z oceną wiarygodności informacji
RINF
Jedna czwarta odbiorców czerpie informacje ze źródeł, w których dużym wyzwaniem jest weryfikacja wiarygodności. Prawdziwym problemem pozostaje kwestia fake newsów. Tak wskazuje 77 proc. ankietowanych, przy czym 51 proc. deklaruje, że ma problem z oceną, co jest, a co nie jest informacją prawdziwą - wynika z badania Deloitte Digital Consumer Trends 2021.
Nielegalne wideo w internecie. Analiza jak często i kiedy je oglądamy
Monika Koziar
Czy tak często korzystamy z nielegalnych źródeł do oglądania materiałów wideo jak nam się wydaje? Jakie są tego najczęstsze przyczyny? Wyniki badania internautów z czerwca i lipca 2017 roku.
Zmiany w monitorowaniu dystrybucji prasy. PBC porządkuje wskaźniki
Sylwia Markowska
PBC stworzyło zgrupowane i bardziej czytelne wskaźniki, koncentrując się na głównych rodzajach dystrybucji prasy. Dla tytułów płatnych: na sprzedaży i dystrybucji promocyjnej, a dla tytułów bezpłatnych i branżowych: na rozpowszechnianiu.