9.01.2002 Fotografia prasowa
Fotorgafowanie sztuki
Janusz Wójtowicz
Jest to dziedzina fotografii wymagająca od fotografującego dużego wyczucia oraz zaplecza sprzętowego. Zdjęcia wykonuje się praktycznie przy braku światła dającego możliwość wykonania poprawnego zdjęcia.
Jest to dziedzina fotografii wymagająca od fotografującego dużego wyczucia oraz zaplecza sprzętowego. Zdjęcia wykonuje się przy bardzo trudnych warunkach świetlnych, praktycznie przy braku światła dającego możliwość wykonania poprawnego zdjęcia.
Brak możliwości użycia lampy błyskowej (po pierwsze zepsułaby klimat zdjęcia zbudowany oświetleniem scenicznym, po drugie bardzo często lampy błyskowej używać po prostu nie wolno) dopingują do poszukiwania innych metod uzyskania ciekawego zdjęcia.
Nieocenione są tutaj jasne obiektywy o otworze względnym rzędu f 1:1,4 do f 1:2,8 oraz dobre tolerancyjne materiały negatywowe o wysokich czułościach ISO 800, 1600.
Bardzo często stosuje się forsowne wywoływanie negatywów, gdzie film ISO 800 możemy naświetlać jako 1600 , a w szczególnych wypadkach nawet jako 3200.
Nieraz bardzo pomocny bywa statyw lub monopod. Aparat z automatyką ekspozycji, to w tej pracy już standard.
Przydaje się punktowy pomiar światła i autofocus który poradzi sobie z ostrzeniem w tak trudnych warunkach.
Musimy pamiętać że w tego typu zdjęciach nic sobie wcześniej nie zaplanujemy. Idąc np. na koncert trudno przewidzieć jak będzie wyglądała scena, jakie będzie światło albo gdzie będziemy stali.
Należy pamiętać również że przede wszystkim nie wolno przeszkadzać widzom i artystom. Trzeba liczyć się z faktem że zdjęcia wykonane w tak trudnych warunkach będą okupione większym ziarnem, często będą poruszone i tylko mała część wykonanych fotografii nadawać się będzie do publikacji.
PRZERWA NA REKLAMĘ
Zobacz artykuły na podobny temat:
Zdjęcie musi śmierdzieć
Jacek R. Gruszczyński
Wywiad z Krzysztofem Millerem, fotoreporterem Gazety Wyborczej, który "etatowo" jeździ w rejony konfliktów. [Artykuł pochodzi z serwisu www.fotografiaprasowa.pl]
Fotograf w sieci, czyli zasada ograniczonego zaufania
Emilia Szczepańczyk
Problem polskich twórców nie jest jedynie oddolny i nie dotyczy tylko umyślnej bądź nieumyślnej (spowodowanej brakiem wiedzy) kradzieży i nielegalnego wykorzystywania zdjęć, grafik czy innych materiałów cyfrowych. Często zdarza się, że to popularne portale podkładają nogę artystom.
Skąd brać zdjęcia do artykułów - przegląd źródeł i licencji
Maciej Lewandowski
Licencja musi zezwalać na wykorzystanie fotografii do celów komercyjnych, na tworzenie dzieł pochodnych i wykorzystanie w utworach publikowanych na zasadzie “wszelkie prawa zastrzeżone”
Użyć - nie użyć, kupić warto
Anna Cymer
W życiu fotografa istnieją dwa okresy: okres kiedy wszystko chce kupować i okres kiedy wszystko chce sprzedawać.
Fotografia moje hobby
Janusz Wójtowicz
Stare powiedzenie mówi że "zdjęcie robi człowiek a nie aparat". Dużo w tym prawdy, ale nie da się ukryć że sprzęt ma duże znaczenie w jakości zdjęć jakie później dzięki niemu otrzymamy.
Fotografia i personal branding: zdjęcia, które pomagają budować wizerunek
artykuł sponsorowany
Personal branding to bardzo modne ostatnio pojęcie, które wywodzi się ze Stanów Zjednoczonych. Współcześnie coraz więcej osób interesuje się budowaniem marki własnej. Choć mogłoby się wydawać, że personal branding to domena polityków, artystów, czy dziennikarzy, w rzeczywistości może przynieść ona korzyści każdemu z nas. Co warto wiedzieć o budowaniu marki? W jaki sposób pomoże nam w tym fotografia?
Jak wybrać dron. Na co zwrócić uwagę, kupując latającą kamerę
RINF
Fotografia i filmowanie to branża w której cywilne drony stosowane są dziś najczęściej. Globalny rynek latających kamer w 2021 roku wart był 10,2 miliarda dolarów i ma rosnąć rocznie o 15,6%. Jak z tej błyskawicznie rozwijającej się oferty wybrać właściwy dron dla siebie? Podpowiadamy.